Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


kókuszpálma

2011.01.05

A bejegyzés célja, hogy részletes és objektív információk alapján bemutassa neked a Föld egyik legcsodálatosabb növényét: a kókuszpálmát, és ebből a nagyszerű növényből nyert varázslatos olajat, ami emberek életét képes megszépíteni: a kókuszolajat.

mi a kókuszolaj : A kókuszolaj a kókuszdió (Cocos Nucifera) húsából kipréselt növényi zsír, melynek van hidegen sajtolt, szűz, és finomított változata.

 mire jó a kouszolaj :

A kókuszolaj univerzális, használata számtalan módon javíthatja életminőségünket.

Használhatjuk táplálék-kiegészítőként egészségünk megőrzése érdekében. Táplálék-kiegészítőként napi 2 evőkanál hidegen sajtolt kókuszolaj ajánlott, melyet betegség esetén 3-4 kanálra emelhetünk. A természetes kókuszolaj meglepő módon lefogja rövidíteni az egyhetes influenzánkat 2-3napra, ha egyáltalán elkapjuk…

A kókuszolaj kitűnő energiaforrás sportolóknak, mivel könnyen emészthető, és nem vesz részt a zsíranyagcserében, azonnali energiaforrásként szolgál szervezetünk számára.
Anyagcsere-növelő hatása gyorsítja a sejtregenerációt, ezáltal közvetve szintén növeli a teljesítőképességet; immunerősítő hatása ugyanezt eredményezi. Az angol nemzeti rögbi csapat is alkalmazza.

Kitűnő főzőolaj, hiszen hevítés ellenére sem képez szabadgyököket, illetve telített zsírsavjai nem tartalmaznak tansz-zsírt. Bővebben.

Fogyókúrázóknak is rendkívül ajánlott. Közepes szénláncú zsírsavjai nem vesznek részt a zsír-anyagcserében, ezért nem alakulnak zsírpárnává, valamint felgyorsítják az anyagcserét, így szervezetünk több kalóriát éget el. A kókuszolaj grammonként is kevesebb kalóriát tartalmaz a többi étkezési olajnál. Bővebben.

A természetes kókuszolaj külsőleg alkalmazva is rendkívül jótékony: használhatjuk arclemosóként testápolóként, hajpakolásként, arckrémként, masszázsolajként… Hatékony ficamok, sérülések, rovarcsípések enyhítésére is. Sőt, könnyedén elbánik a pattanásokkal is. Kitünő védelmet nyújt az UV sugarakkal szemben. Bővebben.

főzés a kokuszolajjal :A kókuszolaj a világ legegészségesebb főzőolaja. Mivel 92%-ban telített zsírsavakból áll, a többi főzőolajjal ellentétben rendkívül ellenálló a hevítés következtében létrejövő oxidációnak, így nem képez sejt-károsító szabadgyököket, és nem tartalmaz a szintén a sejtekben kárt tevő (rákkeltő) és érelmeszesedést okozó transz-zsírokat.

receptek :A tömegtermelésre teremtett finomított olajakkal ellentétben a természetes kókuszolaj tradicionális eljárással készül. Az alábbiakban egy tradicionális eljárást ismerhet meg, amely otthon is kivitelezhető, ha az embernek van néhány erre alkalmas kókuszdiója vagy kókuszteje.

„Winarno” eljárás természetes kókuszolaj készítéséhez:
Egy liter természetes kókuszolaj elkészítéséhez 10-12 fej kókuszdióra van szükség. Az eljárást lehetőleg nyáron vagy fűtött szobában végezze, hiszen akkor van elég meleg ahhoz, hogy a kókuszolaj szobahőmérsékleten ne dermedjen meg.

1. Válasszon elég idős kókuszdiókat, amelyek már csírázni kezdtek. (A jó minőségű és megfelelő korú kókuszdió kiválasztása nagyon fontos! A Magyarországon árult kókuszdiók általában nem frissek, sokszor több hónapja utaznak vagy állnak a zöldségesnél. Így Magyarországon csak akkor célszerű a kókuszválasztástól kezdeni a műveletet, ha valóban megfelelő mennyiségű és minőségű kókuszt tudunk beszerezni.)

2. Hámozza meg a kókuszdiókat.

3. Reszelje le a kókuszt.

4. A friss kókuszreszelékből készítsen kókusztejet. A kókusztej készítésnek két módja van: a hagyományos verziónál a friss kókuszreszeléket egy kevés forró vízzel leforrázzák, majd egy szűrőn keresztül egy másik edénybe kifacsarják belőle a kókusztejet. A második (modernebb) verzióban speciális préssel kipréselik a kókusztejet a kókuszreszelékből. Ilyenkor természetesen kevesebb lesz a kókusztej víztartalma. Gépi nyomással tíz darab kókuszdióból kb. 3.5–4 liter kókusztej nyerhető. Ha kézi eljárást használ a kókusztej készítéséhez, mielőtt a következő pontra lépne, hagyja pihenni a kókusztejet, és csak a vastagabb, zsírosabb részével dolgozzon tovább.

5. Fagyassza le a kókusztejet mélyhűtőben. A kókusztej fagyási ideje általában öt óra. A kókusztejet fagyasztás közben tárolja átlátszó, 2kg-os műanyag tasakokban.

6. Miután a kókusztej megfagyott, vegye ki a mélyhűtőből, és hagyja, hogy ismét felolvadjon. Hagyja ülepedni a felállított műanyagtasakban 24 órán keresztül. Szobahőmérsékleten (a szobahőmérséklet legyen 24ºC-nál magasabb hőmérséklet, hisz ez a kókuszolaj fagyáspontja) a kókuszban található enzimek hatására a víz leülepszik, és a kókusztej szét fog válni vízre (alul), olajra (középen) és kókuszmaradékokra (ezek a felszínen úsznak).

7. A 24 óra elteltével eressze le a műanyagtasak alján található vizet.

8. Lassú tűzön melegítse 30 percig a kókuszolajjal még összekeveredett kókuszdarabkákat, így az olaj teljesen el fog szeparálódni a darabkáktól. A csupán 30 perces melegítéstől a kókuszdarabkák nem égnek meg, és nem fognak bebarnulni, ezért nem színezik majd meg a kókuszolajt. Így a kapott olaj átlátszó lesz, nem pedig sárgásbarna.

9. Szűrés: Öntse az olajat egy edénybe úgy, hogy közben megszűri azt egy anyag-szűrőn keresztül. (A szűrőn fennmaradt kókuszdarabkák meglehetősen savanyúak, így nem tanácsos elfogyasztani őket.) Az első szűrés után következik egy négylépcsős szűrés, amely során először helyezzen egy darab szűrőpapírt egy fémszűrőbe és szűrje át rajta az olajat, majd ismételje meg ugyanezt egyszerre két, három, majd négy szűrőpapír alkalmazásával.

10. Elkészült a finom és egészséges természetes kókuszolajunk. Már csak bele kell helyezni a tárolóedényébe, például egy befőttesüvegbe, hogy télen is könnyen használhassuk, hiszen 24°C alatt a kókuszolaj megdermed.

fogyás a kókuszolajjal :Az 1940-es években az amerikai farmerek az akkor még Amerikában olcsón beszerezhető kókuszolajjal próbálták felhizlalni sertéseiket. A hízókúra nem vált be: a disznók ahelyett, hogy hízásnak indultak volna, fogyni kezdtek, majd kifejezetten arányossá, szálkássá váltak. Így a farmerek abbahagyták a kókuszolaj adagolását és áttértek a kukorica-, valamint szójaolajra. Ezek hatására a malacok gyorsan kezdték felszedni a profittermelő kilókat.*

A kókuszdiéta egyre nagyobb teret hódít. A kókuszdiéta közismert híve például Jennifer Aniston vagy maga az Angol Nemzeti Rögbicsapat. De vajon mi az alapja ennek az új szenzációnak? Az alábbiakban megismerheti a kókuszdiéta három alappillérét.

1. „A kókuszolaj energiává alakul és nem zsírpárnává!”
A kókuszolaj zsírsavjai szerkezetüket tekintve alapvetően különböznek a többi étkezési olaj zsírsavjaitól. Az étkezési olajak általában hosszú szénláncú zsírsavakból tevődnek össze. A hosszú szénláncú zsírsavak emésztése bonyolult folyamat a szervezet számára. A hosszú szénláncú zsírsavak a májból a véráramon keresztül áramolnak tovább, és lipoproteinek formájában tárolódnak a szervezetben. Ezek a kellemetlen zsírpárnáink alkotóelemei.

A kókuszolajat ezzel ellentétben főként
közepes szénláncú zsírsavak alkotják. Ezek a vékonybélből közvetlenül felszívódnak, így nem vesznek részt a zsíranyagcserében. Ehelyett közvetlenül felhasználódnak a harántcsíkolt izmokban (a mozgást végző vázizmok), így a hosszú szénláncú zsírsavakkal ellentétben nem rakódnak le zsírpárnaként. A szénhidrátokhoz hasonlóan azonnali energiaforrásként szolgálnak. Fontos különbség azonban a szénhidrátokhoz képest, hogy a közepes szénláncú zsírsavak nem okoznak ugrásszerű emelkedést a vércukor szintjében. Így ez az energiaforrás akár cukorbetegek számára is teljesen biztonságos. A kókuszolaj ezért nagyszerű energiaforrás lehet a versenyszerűen sportolóknak is. Az Angol Nemzeti Rögbi csapat is alkalmazza teljesítménynövelő szerként.

szépségápolás a kokuszolajjal :A trópusi éghajlaton a kókuszolaj bárki számára elérhető. Az ott élő emberek már évszázadokkal ezelőtt rájöttek a kókuszolaj gyógyító és szépítő erejére.

A kókuszolajat Délkelet-Ázsiában ősidők óta alkalmazzák csonttörések, ficamok és sebek gyógyítására. A szépségükről híres polinézek mind a mai napig előszeretettel fogyasztják és kenik bőrükret természetes kókuszolajjal sugárzó egészségük, fényes hajuk és puha bőrük megőrzése érdekében. A nyugati samponok megjelenése előtt Indonéziában kókusztejjel mosták hajukat a külsejükre kényes nők. Napjainkban ismét virágzik a természetes szépségápolás – talán nem véletlenül. Így keleten is egyre többen nyúlnak vissza az ősi módszerekhez – megkímélve magukat az ipari termékek kémiai adalékanyagaitól…

Ha a dél-kelet ázsiai emberekre gondolunk, sokunknak az ottaniak kortalan külseje jut elsőként eszébe. Előfordul, hogy nem tudjuk megkülönböztetni anyát a lányától. A trópusi emberek bőre rendkívül selymes, ellenáll a napfénynek, arcbőrük sima és lassabban öregszik, hajuk erős és fényes. Mindez bizonyára nemcsak a kókuszolajnak köszönhető – genetikai alapja is lehet. Ám ha közelebbről megvizsgáljuk a kókuszdió, illetve a kókuszolaj szervezetre gyakorolt hatásait, azt tapasztaljuk, hogy akár ételként elfogyasztva, akár külsőleg alkalmazva a kókuszolaj maga is puhítja a bőrt, lassítja a sejtek öregedését, megszünteti a pattanásokat, a hajat erősebbé, fényesebbé varázsolja, sőt a káros UV-sugaraktól is véd.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

hűha

(kokuszlány, 2011.01.17 20:38)

Nem gondoltam volna, hogy ennyi dologra jo a kokusz!szép az oldi!tud valaki másolyan oldit amin van a kokuszrol is ?